Tuesday, 22 May 2012

MY TWIN TOWER :)

Pada hari yang berbahagia ini, ingin saya kongsikan kepada semua mengenai 'kakak' kembar saya. org panggil dy LYSSA. kami dilahirkan di dalam sebuah negara yang aman dan makmur. semestinya MALAYSIA tercinta. HEHE.. over pulak. ok2 mari kita teruskan. kami lahir pada hari dan masa yang berbeza. mengapa begitu? kata kembar.. sabar eh. nak bagitau lah ni. tapi sebelum tu korang tengok dulu, muka kita orang ni sama ke tak eh...

sama kah?

ok.. kita teruskan lagi. ramai yang mengatakan wajah kami serupa. pernah lah jugak kita orang usha muka kita orang depan cermin sama-sama. *sampai macam tu skali. HAHA. mula-mula tu dua2 macam.. erk? ape yang serupa nye?  pelik betul orang yg ckp muka sama ni.. namun begitu, apabila diamati lebih lama. ada lah sikit agak nye. sebenarnya dia ni, kawan sehidup semati aku lah kiranya. start kenal time daftar masuk U. kita orang sama course. DIPLOMA IN OFFICE MANAGEMENT. sesampai nye aku dalam dunia U ni. dia lah orang pertama yg aku tegur. first time nk tegur dia. cuak gak la.. ye ar. muka ganas macam 'kak yong' tuhh. tapi aku tabahkan jua hati yang berdegup kencang ini.. HAHA.



kita orang satu kelas. pernah sekali masa nak exam kat dewan yang agak besar lah jugak. kita orang dah kawtim nak anta kertas saing. maka datanglah pengawas peperiksaan dan tiba-tiba bertanya, "awak kembar ke? sambil menunjuk ke arah kami berdua.. HAHA.. kelaka betul lah. menyempat je nak taye. 

Nak dijadikan cerita tentang wajah kami yang 'sama' ini. adalah seorang hamba Allah telah menegur saya dengan riak teruja. saya agak terkesima dan hanya mampu tersenyum dengan situasi itu. 'eh, sape plak yang tegur aku ni?' tapi ckp dalam hati je lah. HAHA. aku seboleh-boleh nye nak cerna dalam otak aku. sape dia ni. tapi otak aku macam shot je. lepas tu aku tanya lah dengan si lyssa ni. "weiyh, kau ada kenal tak sorang bdk ni. bla. bla. bla". aku beritahu ar dia ciri-ciri bdk yang tegur aku tu. pastu lyssa ckp, "owh. budak tu. aku baru kenal dia hari tu. jmpe kat bstnd" ok.. fine.. WRONG NUMBER.. haha.. tapi bukan sekali taw bdk 2 kompius aku ngan lyssa.. then, ada satu hari tu.. dia nmpk aku dengan lyssa.. terus dia diam je. segan+takut salah orang agak nya. haha.

kesimpulannya, kami bukan adik beradik kembar. memang aku panggil dia KAKAK. sebab dia matang sikit lah dari aku.. HEHE.. banyak sebenarnya, bukan sikit. selalu jugak kena marah dengan dia..

ok2.. panjang pulak entry kali ni.. maaf lah ye.. terover panjang pulak.. 
thanks for giving your time. :)


4 comments:

  1. kembar! dah lame dah aku perasan!! haha

    ReplyDelete
  2. erny, dah lame perasan? cuma tak sempat nk ckp je eh? haha

    ReplyDelete