Tuesday, 5 November 2013

mengapa manusia benci-membenci.

hai.

tajuk perbincangan hari ini berkisar tentang HATERS. dalam erti kata melayu nya, pembenci-pembenci.

eh. betul ke? betul2.

mesti semua orang pernah dengar perkataan tu kan.

saya selalu jumpa perkataan tu kalau tengah stalk instagram retiss. Haha

TAPI. haaa. ni yang korang tak tau. tak perlu jadi retis pun kte boleh ada haters tau.

berbalik kepada tajuk entry hari ini. jadi korang rasa kenapa?

menurut kajian saya yang tak berapa kaji ni lah kan, antara sebab manusia menjadi haters ialah:

1. CEMBURU

2. IRI HATI

3. DENGKI

4.  SAKIT HATI

5. MASALAH MENTAL. haha





korang boleh perasan tak, semua nya berkisar tentang hati. orang berhati gelap je yang ada masalah ni. tak boleh orang lebih sikit dari dia. terus nak benci. kalau kte kurang, maka kte tambah apa yang kurang. tak perlu memburukkan yang lain. tak baik tau kawan2. sempena tahun baru hijrah ini, tunggu apa lagi. jom cuci hati.







nampak tak yang tetengah tu apa dy kata. UKHUWAH. jadi kita kena lah sentiasa baik dengan semua orang. yang lain2 tu saya pun tak lah baik mana. tapi takpe. apa salahnya buat u-turn sikit dalam hidup yang mungkin dah semakin jauh ni kan. sebelum jumpa jalan mati, eloklah kalau u-turn sikit. tak gitu?

kemain tau iols. haha.

tapi anyway, SALAM MAAL HIJRAH dan selamat mencuba semua. :)


No comments:

Post a Comment